Черговим трендом німецбкого концерну Opel стала поява в модельній лінійці низки провідних брендів субкомпактних кросоверів В-класу. Одного з яскравих представників нового напрямку — Opel Mokka — нам вдалося протестувати на німецьких дорогах.
Тест-драйв Opel Mokka
Знайомство з компактним кросовером Opel Mokka не могли затьмарити ні дрібний дощ, ні супутній йому холодний північний вітер.
Дебют нового представника «блискавичного» сімейства відбувся в березні минулого року на автошоу в Женеві. Автомобіль побудований на глобальній платформі Gamma II, яку вже встиг приміряти заокеанський «родич» Buick Encore, а зовсім недавно ще один «янкі» — Chevrolet Trax. Але незважаючи на інтернаціональну команду, яка працювала над створенням цілого сімейства компактних кросоверів, Mokka — до мозку кісток Opel. Належність до бренду, який нещодавно відзначив своє 150-річчя, читається в кожній лінії, в кожній деталі інтер’єру та екстер’єру.
Opel Mokka розроблявся для тих, хто веде активний і здоровий спосіб життя. Це відбивається і в назві машини, асоціюється з невеликими круглими кавовими зернами сорту арабіка, на основі якого готують кавові напої з шоколадом.
В обробці інтер’єру багато хромованих елементів декору, що в комбінації з приємними на дотик матеріалами створює відчуття комфорту і високого класу машини.
Приладова шкала аналогічна іншим моделям Opel. При русі заднім ходом на екран мультимедійної системи виводиться зображення c камери заднього виду.
У топ-комплектації Cosmo шкіряна обробка салону має дуже ефектну двокольорову комбінацію.
Гра м’язами
Як по довжині (4278 мм), так і за величиною колісної бази (2555 мм) компактний Mokka менше 5-дверного хетчбека Astra, але більше Corsa. При огляді профілю машини виразно видно збільшений дорожній просвіт (190 мм). Правда, в очі відразу впадає, що передній бампер отримав гумовий «відвал» в нижній частині, покликаний поліпшити аеродинамічні характеристики моделі на автобані. Але взимку, особливо в наших реаліях, ця деталь змусить власника Mokka трохи понервувати на парковці, тому що вона буде чіплятися за замети.
Ще одна приємна деталь у зовнішності моделі — 18-дюймові легкосплавні колісні диски, якими оснащуються версії Mokka у наданих нам на тест комплектаціях Enjoy і Cosmo.
Комплектація Enjoy (з англ. — «Насолода», «задоволення»), в якій ми отримали автомобіль, рясніла численними електронними «помічниками», серед них — система контролю за розміткою та дорожніми знаками, парктроник з камерою заднього виду, мультимедійна система з навігацією і великим кольоровим дисплеєм, круїз — і клімат-контроль і т. д.
Особливо приємно, що не тільки передні крісла, а й кермо — з підігрівом. До речі, на відміну від багатьох конкурентів, підігрів сидінь має три ступені «підсмажування».
В Україні Opel Mokka буде доступний тільки з бензиновими 140-сильними моторами об’ємом 1,4 і 1,8 л. Об’єм багажника варіюється від 356 до 1372 л. До послуг мешканців салону — 19 різноманітних відділень: дворівневий бардачок, речові відділення в консолі, глибокі кишені в картах дверей, підстаканники і т. д.
Під підлогою багажника розташувалися «докатка» з комплектом інструментів, «трикутник» і домкрат.
Наввипередки з вітром
Першою на пробу беремо 140-сильну бензинову версію 1.4 Turbo ecoFLEX з повнопривідною трансмісією і 6-ступінчастою МКП. Фірмовий колір Misty Lake (з англ. — «Туманне озеро») як не можна краще відповідав дощовому дню.
На трасі Mokka приємно здивувала в міру жорсткими налаштуваннями підвіски і мінімальними креном в поворотах. А 140-сильного турбомотора вистачало, щоб на окремих ділянках автобану розвивати швидкість, близьку до максимальної (190 км / год).
У звичайних дорожніх умовах для підвищення економічності крутний момент подається тільки до передніх коліс. У разі необхідності електроніка може перерозподіляти до 50 відсотків моменту до задніх коліс для забезпечення максимального зчеплення і стійкості на дорозі. Управління 6-ступінчастою «механікою» нічого, крім приємних відчуттів, не викликало завдяки вдало підібраним передавальним числах КП.
За акустичний комфорт Opel Mokka отримує тверду «четвірку», а один бал якого не вистачило до відмінно — «заслуга» дзеркал-«лопухів» і шин розмірністю 215/55 R18.
В Україні Opel Mokka з’явиться навесні майбутнього року. Ціни та комплектації озвучать ближче до початку продажів. Поки відомо тільки, що покупцям будуть пропонуватися виключно бензинові версії з вже згаданим вище 140-сильним турбованим мотором, а також атмосферна 1,8-літрова «четвірка» аналогічної потужності.
Єдиним недоліком Opel Mokka можна назвати електропідсилювач керма. Хоча творці і розповідали про його поліпшені характеристики і адаптивне зусилля, яке змінюється залежно від швидкості, насправді кермо був абсолютно «порожнім».
Opel Mokka в якості опції може оснащуватися фірмовою системою Flex-Fix для перевезення до 3-х велосипедів.